Sunday 19 February 2012

Cuti bersama sayang part 2

ermmmm pedas nyer nasi goreng syg
Hari kedua 5 Februari bersama syg....terima kasih atas layanan syg kat ayg.Ayg tak pernah merasa indah nyer bila insan yang ayg sayang layan ayg dengan penuh kasih sayang..Terima kasih jua syg kerana sudi masak nasi goreng untuk ayg.ermmmmmmmmmmmm sedap betul nasi goreng syg tapi pedas la.Ayg tak tahan klu pedas tapi tak kisah la bab yang penting syg masak dengan penuh kasih sayang.Ayg suka sangat2 dengan nasi goreng syg sambil bersama syg..best nyer dapat berdua-duaan dengan syg..
Pagi tu kita tak ada plan nak pegi mana-mana tapi tiba-tiba jer syg cadangkan kita pegi ke pantai.agak-agak nyer syg kasihan tengok ayg ek..ayg tak kisah pun klu tak jalan-jalan cari makan..kita rehat kat rumah pun ok juga.Bagi ayg yang penting syg sentiasa ada di sisi ayg tak kira di mana pun..di dapur..di ruang tamu..di bilik..di luar rumah..dalam rumah..di beranda...di tangga..dalam kereta..luar kereta..di jalan....di toilet
( ops toilet tak boleh la kan syg nanti syg tercium bau harum semerbak plak..hehehehe).ermmmmmm mesti cantik pemandangan pantai tu kan syg tapi salah time syg nak bawa ayg pegi ke pantai..Hari  ini cuaca tersangat la panas terik kan syg. Syg tak terpikir ke nanti sunburn  muka kita berdua...Ayg risau plak nanti syg tak kenal ayg klu ayg sunburn (syg ni sebenarnyer nak dragon ball ayg ek).

Welcome to Esplanade Sipitang
Waterfront sipitang
 Syg bawa ayg menikmati pantai yang cukup cantik pemandangannyer..Dengan tiupan angin sepoi-sepoi bahasa membisik kata-kata cinta antara kita berdua di tepian pantai nan indah.Ermmmmmmm Tak perlu berbicara tentang cinta antara kita berdua.Dengan ''body language'' saja alam maya tau kita dilamun cinta (ish..ish macam citer dalam buku novel plak ayg tulis) Berdua-duaan dengan syg  menikmati pemandangan yang menyusuk kalbu ayg  (hehehehe ayg syok sangat tengok layang-layang terbang melayang teringat zaman ayg muda remaja bermain layang-layang kejar mengejar di padang bersama dengan adik-adik ayg)ermmmmmmmmm best giler...Zaman remaja dulu syg ada bermain layang-layang tak?mesti tak ada kan.Syg kan suka bergayut atas pokok ek ( ermmmmmmmmm salah satu cara besar sebagai Johan ek..) Patut la ayg tak tinggi macam syg..Lain kali ayg nak bergayut atas pokok la macam  syg ( masih boleh besar bagai Johan ke dalam usia tua remaja ni..ermmmmmmmmmmm boleh kot)
Sambil duduk kita menikmati keindahan  pemandangan di Waterfront Sipitang tu ek.Klu cuaca tak panas akan ayg redah jua di Waterfront tu ( sunburn la plak klu jalan time panas terik ni kan syg)
keindahan alam

Sambil lepak kita menikmati keindahan alam dan melihat gelagat orang di sekeliling kita..macam-macam ada.....ada duduk santai2..duduk berduaan..duduk berdekatan..duduk jauh-jauh..paling best duduk berduaan sambil berpegangan tangan bukan berpegangan kaki ek yang tu tak best la..

tempat memdamaikan jiwa ayg

ermmmmmmmmmmmm indah nyer bersama syg.Tak dapat ayg bayangkan..Klu hari-hari bersama kan best..Tempat kita 2 duduk santai-santai sambil menikmati keindahan pantai..

gerai tempat kita makan

Bakso
Hehehe sebenar nyer jer Ayg merasa lapar dari rumah tapi ayg tak nak bagitau syg mujur jua ada gerai tepi pantai klu tak ayg makan teddy bear syg jer.hehehehe mesti sedap teddy syg kan..kan..Syg nak ayg mencuba makan satay ermmmmmmmmmm sedap jua tapi ayg nak makan Bakso.Bakso plak tak ada.Oh Bakso di mana kau bersembunyi .tunjuk kan la dirimu itu..Ku ingin sangat merasa keenakanmu..Tak pa la lain kali ayg akan mencarimu (Bakso) sampai dapat.Sambil makan kita berdua menikmati pemandangan pantai...Indahnya kan syg..
Selesai makan syg nak bawa ayg ke Lawas ermmmmmmmmmmmm...Dekat sangat ke Lawas tu,syg?Sepanjang jalan menuju  ke sempadan Sabah Sarawak ayg ada terbaca papan tanda 1 kampung yang dinamakan Kampung Bahagia.Unik sungguh nama kampung tu kan syg.Sampai jer sempadan syg plak lupa bawa pasport la mahu ada pasport masuk ke syg.Ayg ni  tak tahu maklum la ayg ni first time pegi jalan sampai kat sempadan ni..Ermmmmm best jua kan melihat kampung-kampung orang...
sempadan Sarawak Sabah

Sampai rumah syg cadangkan kita pegi ke Bandar sebab keesokan pagi nak jemput adik ayg kat Airport plak.Petang tu bersiap nak berangkat ke Bandar.Kasihan ayg tengok syg memandu kereta..Tentu syg kepenatan memandu maklum la kan perjalanan ke bandar memakan masa selama 2 jam.Nak tolong ayg tak tahu memandu kereta manual klu auto serah jer pada ayg.Sepanjang perjalanan kita berborak tentang pe ek ayg dah lupa la syg sambil mendengar radio siaran ERA mencari orang misteri Era.Klu dapat jumpa orang misteri ERA kan best syg.Sampai di Bandar kita singgah makan kat pasar malam sambil menikmati keindahan malam..Selesai makan syg bawa ayg jalan-jalan cari view ek sambil mengambil gambar waktu malam..

Anjung senja

View yang syg ambil di Anjung Senja..Malam tu syg jadi juru fotograf.Hehehehehe ayg jadi tukang tengok syg & jadi model dalam gambar syg.Sekali sekala jadi model best jua rasa-rasa macam artis la plak.Pandai sungguh syg ambil gambar termasuk la model dalam gambar syg tu.Patut bagi pujian kat ayg bab jadi model syg..Snap sana snap sini sampai lupa jam dah tengah malam..Ish..ish..ish syg ni..
Anjung senja tempat lepak ayg & syg

Sampai ke hotel kita dah kepenatan..Masuk jer bilik bersiap-siap kita terus tidur dengan  lena  dalam kepenatan ( hehehehhe sebenarnya syg jer yang penat ayg masih ok lagi ni)..Pagi esok nak awal bangun sebab esok nak ambil adik ayg di Airport..ermmmmmmmmmmmmmm selamat malam syg..mimpi yang indah malam ni ek..

AYG SAYANGKAN SYG

Ini Blog Teddy Bear !!! said...

sori la ayg...syg termasak nasi goreng tu pedas sangat kan..sebenarnya syg sendiripun tak tahan dgn kepedasan nasi grg tu p apa boleh buat....telan la jua..hehehe lain kali syg akan pastikan masak masakan yg tak pedas ok.

Ray Kisahku said...

Tak pe la syg..sekali sekala ayg makan makanan yang pedas sedap jua tu..